Pamokoje naudojame knygą „Kas yra upė?“ 2020-03-04 – Paskelbta: Naujienos
Skaitymas – rimtas reikalas. Tačiau dar svarbiau suprasti, kad rimtas jis turi būti tik tėvams ir pedagogams. Vaikams skaitymas turi teikti kuo daugiau malonių pojūčių, kelti malonias mintis ir asociacijas. Jeigu vaikui nepatiks, jis nesistengs. Jeigu jam bus labai sunku, jis ims manyti, kad nieko nesugeba. Nors atrodo, kad paveikslėlių knygose per mažai teksto mokyklinio amžiaus vaikams – taip tikrai nėra. Iliustracijos turi lygiai tiek pat svarbos kaip ir tekstas, o nagrinėjant piešinius vaikai ne tik kūrybiškai mąsto, bet ir atranda naujų dalykų.

Monikos Vaicenavičienės pažintinė knyga vaikams „Kas yra upė?“ – įrodymas, kad su paveikslėlių knyga galima dirbti ir pamokos metu su skirtingo amžiaus vaikais. Kaip sekėsi mokytis naujų dalykų, kas patiko vaikams, ir kaip galima paveikslėlių knygą panaudoti mokymosi (ne tik skaitymo) tikslais, patirtimi dalijasi mokytoja jau išbandžiusi knygą „Kas yra upė?“.
„Monikos Vaicenavičienės knyga „Kas yra upė?“ išties ypatinga! Knyga moko, bet kartu kuria gražų, magišką pasakojimą. Joje dalykinis tekstas persipina su poetišku žodžiu. Iliustracijos papildo tekstą, jose daug detalių. Tai knyga, kurią gali perskaityti vienu įkvėpimu arba gali skaityti neskubėdamas, pasimėgaudamas kiekvienu nauju atvartu. Knygoje gali rasti istorijos, geografijos, tautosakos, net filosofijos…

Mes su mokiniais skaitėme neskubėdami. Kiekvienas knygos atvartas virto nauja istorija su pokalbiais, pamąstymais, kūrybinėmis užduotimis. Vaikams patiko poetiškai pateikti paaiškinimai, kas yra upė: „Upė- tai namai. Upė – tai kvapas. Upė – tai paslaptis…“. Patys bandė paaiškinti, kas yra upė (Upė – tai daina. Upė – tai kūryba. Upė – tai muzika. Upė – tai gyvybė.).
Perskaitę knygą antrokai išrinko gražiausią, labiausiai patikusią mintį, įdomiausią faktą, piešė iliustracijas. Užpildę mano paruoštas lenteles, mokiniai parengė knygos pristatymus, pasakojo, kas jiems patiko, ką naujo sužinojo, ką dar norėtų sužinoti, kuo pasidomėti. Labiausiai juos sudomino faktai apie Nilą, Dunojų, Kongą, Gangą, Letos upę, žuvis… Mokiniai norėjo sužinoti, iš kur atsiranda upės, todėl, tuo pasidomėję, parengė plakatą, kuriame pažymėjo, kas yra upės ištaka, žiotys, vaga, intakas. Išsiaiškino, iš kur išteka Nemunas, kur jis įteka, kokio jis ilgio, kokie Nemuno intakai. Mokiniai bibliotekoje pakabino parengtus plakatus ir pakvietė kitus mokinius, mokytojus perskaityti šią įdomią knygą.
Mokiniams patiko atlikti kūrybinę užduotį – jie pagamino žuvį, kurią „pagavo“ stebuklingoje upėje. Pagamintos žuvys „pasakojo“ istorijas, apie tai, kur jos plaukė, ką matė… Vaikai kūrė dialogus.

Su šia knyga gyvenome 2 savaites. Per įvairių dalykų pamokas atlikome daug kūrybinių darbų. Knyga labai patiko ir man, ir vaikams. Džiaugiamės, kad gavome tokią dovaną.“ – Vilkaviškio r. Kybartų „Saulės“ progimnazijos antrokų mokytoja Kristina Antanavičienė.