Skaitome vaikams: kodėl? ką? kaip? 2019 gegužės 17 – Kategorija: Be kategorijos

Skaitymas – rimtas reikalas. Tačiau dar svarbiau suprasti, kad rimtas jis turi būti tik tėvams ir pedagogams. Vaikams skaitymas turi teikti kuo daugiau malonių pojūčių, kelti malonias mintis ir asociacijas. Bendraujant su vaikais galioja paprasta taisyklė: jei jiems nesmagu, jie ieškos įvairiausių būdų „prievolei išvengti“. Ir tikrai ras! Jeigu vaikui nepatiks, jis nesistengs. Jeigu jam bus labai sunku, jis ims manyti, kad nieko nesugeba.

Skaitome darželinukams Nenuostabu, kad vaikams, kurie puikiai supranta teksto turinį, metas pereiti prie kitokių knygelių. Vyresniems nei dvejų metų vaikams jau reikia ir įvairovės: turėkite ir poezijos, ir pasakų, ir istorijų knygelių. Be to, tokiems vaikams jau reikia dviejų rūšių knygų: tokių, kurias skaitysite jūs ir tokių, kurias „skaitys“ (paveikslėlius) jis pats. Paprastai pastarosios būna tos, kurias esate labai daug kartų vartę/skaitę, kai jis buvo mažesnis. Be to, kiekvienas vaikas turi savo „mylimiausias“ knygeles. Kartais net sunku suprasti, kodėl vaikas tiesiog prisiriša prie vienos ar kitos knygelės, bet suaugusieji turėtų jį suprasti,  tai tarsi žaisliukas-mylimukas ir nereikia su tuo juokauti. Darželinukas jau yra pajėgus suprasti, kad rašytinis žodis mus supa visur. Juk skaitome ne tik knygas: skaitome užrašus parduotuvėse, įvairius ženklus, anotacijas, reklamas, atvirlaiškius, žurnalus, laikraščius…Jeigu vaikui parodysite, kad rašytinė kalba mus supa visur, jis bus labiau motyvuotas išmokti skaityti ir…geriau orientuotis supančiame pasaulyje.

Ką daryti, kad skaitymas būtų prasmingas? Padėkite vaikui suprasti, kad skaitymas supažindins jį su naujais žmonėmis, nuneš į kitus pasaulius ir leis keliauti laiku. Pasirūpinkite, kad nė viena vaiko diena nepraeitų neatsivertus knygos. Skaitydami vyresniems nei trejų metų vaikams grožinę literatūrą, siekite ją su pažintine. Jeigu mažyliui labai patiko knygelė apie kiškutį, kuris nepaprastai myli savo tėvelį, pasidomėkite, ką kiškučiai mėgsta graužti, kokios jų ausytės, kaip ir kodėl kinta jų spalva ir pan. Diskutuokite apie tai, ką skaitote. Neužsibrėžkite perskaityti „n“ puslapių. Daug geriau pasikalbėti, pasijuokti drauge – taip ne tik analizuosite literatūrą, bet ir suartėsite su vaiku.

Straipsnio šaltinis: https://www.vaikystes-sodas.lt/Austejos-blogas/skaitome-vaikams-kodel-ka-kaip/270